Vicksburg

20 juni 2018 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

We vertrekken vandaag richting Natchez, maar onderweg bezoeken we uiteraard eerst Vicksburg. Vicksburg is gelegen aan de Mississippi-rivier en is bekend vanwege het Beleg van Vicksburg (1863), een van de doorslaggevende gebeurtenissen van de Amerikaanse Burgeroorlog. De zuidelijke troepen gaven zich hier uiteindelijk over en tot op de dag van vandaag wordt dit op 4 juli gevierd. Het Vicksburg National Military Park houdt de herinnering aan de belegering en het uiteindelijke einde van de burgeroorlog levendig. Hier liggen ruim 17.000 soldaten begraven. Imposant is dat de USS Cairo hier tentoongesteld wordt. Dit enorme gevaarte werd voor Vicksburg tot zinken gebracht door de zuidelijke troepen. In 1964 werd het alsnog geborgen en min of meer opnieuw opgebouwd. We rijden een tour van ruim 20 kilometer over de heuvels waar de veldslagen hebben plaatsgevonden en overal staan obelisken, monumenten en beelden die aan de veldslagen herinneren.

Mississippi boat in VicksburgVicksburgVicksburgUSS CairoUSS CairoMuseum in VicksburgVicksburg USS CairoUSS Cairo

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chantal Oldenhof:
    20 juni 2018
    Blijft leuk om jullie avonturen te volgen! Ga lekker door met genieten. Groetjes ons
  2. Tom:
    20 juni 2018