Breaux Bridge

23 juni 2018 - Breaux Bridge, Louisiana, Verenigde Staten

The swampsDr. Livingstone and his girlfriendCrocodile Dundee

We zitten nu echt in het diepe zuiden van het delta gebied en vandaag staat er een swamp tour op het programma. We rijden pakweg 16 kilometer richting Lake Martin en hier stappen we op een boot met 10 andere gasten. Onze gids, Jarrod, vertelt vol passie over het moerasgebied, de dieren die er leven, de boomsoorten en de bayou.

We zien een aantal kleinere alligators, maar de big ones houden zich schuil. Daarnaast enorm veel libelles, daardoor gelukkig geen muggen, en veel fraaie vogels, schildpadden en kikkers. De tour duurt ongeveer 2 uur en we zijn blij met onze hoofddeksels, water en zonnebrand. Een prachtige ervaring! We begrijpen nu ook de lofzang van Creedence Clearwater Revival op de bayou!

's Avonds bezoeken we een live optreden van Geno Delafose en zijn band. Geweldige zydeco muziek! Een mooie afsluiting van de dag! Morgen on our way to New Orleans...

Born on a bayouSpannendThe eaglesdownsouth in the deltaGrote reiger bij Breaux BridgeGeno Delafose