New Orleans, the next day

26 juni 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

the Natchezthe Natchezthe NatchezPrachtiggenietenThe Natchez

We reizen vandaag terug in de tijd aan boord van de Sternwheeler Steamboat Natchez - de enige nog echt authentieke stoomboot in New Orleans! Tijdens de boottocht over de Mississippi genieten we van de typische New Orleans-sfeer terwijl we luisteren naar de live jazz van de  Dukes of Dixieland. Vanaf de boot hebben we een prachtig uitzicht op de rivier en de stad New Orleans, ook wel Nola genoemd.

Gisteren bleek dat Bourbon Street qua muziek helaas vergane glorie is. Frenchmen Street blijkt nu hét nieuwe muziekcentrum te zijn. We bekijken hier een hele gezellige soulband en een band die jaren twintig jazz speelt. We wandelen daarna terug naar ons hotel via de prachtige oude straatjes met die kenmerkende Spaans-Franse architectuur uit de beginjaren van de 19de eeuw. Veel veranda's boven elkaar, afgewerkt met sierlijk gebogen metaal. Dit is een prachtige en unieke authentieke stad !

's Avonds vertrekken we met één van de oude trams naar een ander deel van de stad om naar een club te gaan waar George Porter speelt, de ex-bassist van the Meters. Hij heeft met alle grote namen uit New Orleans gespeeld, zoals Dr. John en the Neville Brothers. Bijzondere avond! En....wát een dag!

Frenchmen StreetFrench Quarterontmoeting met George Porter

1. Tom:
    26 juni 2018
    Tjeezus lui, wat een prachtige ervaringen. Was bijna bang dat Nola tegenviel, maar het tegendeel blijkt waar. Top!