Gulfport

26 juni 2018 - Gulfport, Verenigde Staten

Lafayette cemeteryLafayette cemetery

We nemen vandaag afscheid van New Orleans met een bezoek aan het oudste kerkhof van de stad, the Lafayette Cemetery uit 1833. Het ommuurde kerkhof staat vol met opmerkelijke bouwsels in allerlei stijlen, zoals klassiek Gotisch, Spaans en Frans. Ook hier lijkt het of de tijd heeft stil gestaan.

We rijden daarna door naar onze laatste bestemming, Gulfport aan de Golf van Mexico. Ons fraaie Marriott hotel ligt pal aan het strand, dus we gaan hier nog lekker een aantal dagen genieten van het strand en de zee.

In de avonduren lopen we nietsvermoedend een leuk eetcafé binnen, Murky Waters. Hier wordt normaal gesproken bluesmuziek gedraaid, maar vanavond niet. Er staat een flinke groep mensen bij elkaar en op het moment dat er iemand binnen komt stijgt er een groot applaus op. Het blijkt David Baria te zijn, de kandidaat van de democratische partij die zojuist een partijgenoot heeft verslagen in de race naar het senatorschap van de staat Mississippi. Eind november neemt hij het op tegen de republikeinse kandidaat die al 24 jaar in de senaat zit. Er zijn volop cameraploegen aanwezig die hem interviewen en ook wij feliciteren hem van harte met zijn overwinning. De clou van het hele verhaal: zeer waarschijnlijk hebben wij de toekomstige president van de Verenigde Staten vanavond persoonlijk de hand gedrukt. Althans...dat zou zo maar kunnen 😂. Vermakelijke avond!

Mr. David Baria, democratische kandidaat voor de Senaat

1. Tom: