Indianola

19 juni 2018 - Indianola, Mississippi, Verenigde Staten

We rijden vanaf Rosedale binnendoor richting Indianola. Eindeloze velden, maar geen katoen te zien. Blijkbaar is dat tegenwoordig financieel niet meer rendabel. Er staat nu vooral rijst, maïs en soya. In Indianola is het B.B. King Museum and Delta Interpretive Center gevestigd. Het herinnert aan B.B. King (die hier woonde) en andere bluesmuzikanten uit de Delta blues muziekstijl. We bezoeken het museum uiteraard en het is gloednieuw (mede gefinancierd door B.B. himself). We zien hier films, gitaren, opname-apparatuur, foto's, maar ook de geschiedenis van de arme zwarte bevolking in Mississippi, de rassenscheiding etc. B.B. heeft veel nagelaten voor Indianola, want verder stelt het plaatsje niet veel voor. Er zijn wel juke joints, maar die zijn alleen in het weekend geopend. Dus, helaas geen live blues vandaag. Nou ja, toch weer een prachtige dag gehad!

entree BB King museumgitaren BB Kingbeginperiode BB KingEerste single BB KingJammen met BB KingBB King museum: speechlessIndianolaDowntown Indianolajuke joint 308